KARA KEDİ
Dolaştım bodrum mutfak
Bulamadım hiç bir aav
Aç kaldı bizimkiler
Mırı mırı mır mır naaav
Sonunda buldum bir yol
Kaptım köfteyi
Necla Teyza bağırdı
Korkuttu beni
Aramızda işin ne ?
Kara kedi mırnav pisst
Bodrum mutfak işin ne?
Kara kedi mırnav pisst
UYGULANIŞI ;
Öğretmen kara kedi şarkısını çocuklara iki üç kez söyler. Çocuklara şarkıyı ezberletmeye çalışmaz. Çocuklar şarkıyı birkaç kez dinledikten sonra bazı bölümlerini zaten kendiliğinden ezberlerle.Öğretmen sınıfı isteğe göre ya üç gruba ayırıp her bölümü bir gruba verir, gruplardan sırası gelenlerin şarkı söylenirken canlandırma yapmalarını ister. Ya da çocukların hepsini ortaya halka veya sırayla dizer şarkıyı söylemeye başlar. Öğretmen şarkıyı söylerken her çocuktan şarkıyı canlandırmalarını ister. Bu etkinlik sayesinde çocuk şarkıyı dinlerken yeni kelimeler öğrenir, bu kelimeleri günlük hayatta kullanır ve kelime dağarcığı gelişir. Taklit yaparken özgüvenleri gelişir. Grup etkinliğinde yer almanın mutluluğunu yaşar. Taklitler çocukların büyük kas motor gelişimine katkı sağlar. Müzikal etkinlikler sonucunda çocuğun yaratıcılığını ortaya koymasına yardımcı olur. Bilişsel gelişimine ve soyut düşünce becerisine katkı sağlar.
ÇOCUKLARIMIZDA KARA KEDİ ÇALIŞMAMIZ;
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder